Yetkilendirmeye ilişkin bilgi konuya yakın dört kaynaktan edinildi.
Türkiye’nin en büyük altyapı projelerinden biri olan ve Osmangazi köprüsünü de içeren Gebzeİzmir otoyolunun ihalesini Nisan 2009’da Nurol, Özaltın, Makyol, Astaldi ve Göçay firmalarının oluşturduğu konsorsiyum kazandı.
Toplam yatırım bedeli 7.3 milyar dolar olan projenin 4.96 milyar doları kredi, 1.5 milyar doları özkaynak ve 800 milyon doları net erken işletme geliri ile fonlandı.
Konu hakkında doğrudan bilgi sahibi bir kaynak JPMorgan’ın yetkilendirilmesinin ardından potansiyel alıcıların değerlendirileceği belirtilerek, “Ne kadarlık bir hisse satışı olacağı, alıcılara, fiyata ve ilgiye bağlı olarak değişir” dedi.
JPMorgan konu hakkında yorum yapmadı, Otoyol AŞ’den ise haberin yazıldığı sırada bir cevap alınamadı.

Projede yüzde 19’un altında payı bulunan İtalyan Astaldi, İtalyan inşaat sektöründeki gerilemeden sert bir şekilde etkilenerek konkordato ilan etmişti. Bu kapsamda Türkiye’deki varlıklarından da çıkan Astaldi geçen sene sonunda da İstanbul üçüncü köprüdeki yüzde 33 hissesini Türk ortağına satmak için anlaşmıştı.
Otoyol Yatırım AŞ’de Nurol İnşaat ve Özaltın’ın yüzde 26.98 hissesi bulunurken, Astaldi’nin yüzde 18.86 ve Göçay’ın da yüzde 0.2 hissesi mevcut.
Gebzeİzmir otoyolunun değer tespiti ve potansiyel alıcıların belirlenmesine yönelik danışman seçimi için girişimlere başlandığı geçen sene başında duyurulmuştu.
Aralık ayında Altı Çin şirketinin oluşturdukları fonla Üçüncü Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nun %51'ini satın alacağı basına yansımıştı. Söz konusu şirketler: China Merchants Expressway, CMU, Zheijiang Expressway, Jiangsu Expressway, Sichuan Expressway ve Anhui Expressway.
Konsorsiyum üyeleri ortaklık için 688.5 milyon dolar harcayacak. Projede en büyük ortak yüzde 31 pay ile China Merchants Expressway'in olacak. Onu yüzde 20'lik pay ile CMU, yüzde 17.5 ile Zhejiang ve Jiangsu Expressway, yüzde 7 ile Sichuan Expressway ve yüzde 7'lik pay ile Anhui Expressway izliyor.
Kule yüksekliği 322 metre olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün genişliği ise 59 metre. Köprü 1.408 metre açıklığa sahip ve toplam uzunluğu 2 bin 164 metre. Yatırım maliyeti ise 3 milyar dolar. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde, günlük 135 bin araç geçiş garantisi bulunuyor. (REUTERSsozcu.com.tr)
https://www.sozcu.com.tr/2020/ekonomi/osmangazikoprusundehissesatisiicinjpmorganayetki5620097/
Hukuk yok sayıldı: Cengiz’e jet hızıyla yeni izin!21 izlenme
Emekli ikramiyeleri ile arada kaynadı: Erdoğan'ın 'büyük mağduriyeti' giderildi, maaşında düzenlemeye gidildi!15 izlenme
Canan Kaftancıoğlu'na destek tweeti atan eski İstihbarat Daire Başkanı Sabri Uzun'un rütbeleri söküldü!41 izlenme
Aziz İhsan Aktaş cinsel tacizden sabıkalı çıktı8 izlenme
Bakan Fidan “Iraklılar için vize serbestisi” dedi, sosyal medya ayağa kalktı20 izlenme
İngiltere Başbakanı Boris Johnson, 50'ye yakın hükümet yetkilisinin istifasının ardından istifa etti.30 izlenme
Mahmut Tanal: Mahalli mahkeme Anayasal suç işliyor141 izlenme
Kâr gemileri limanda bekliyormuş! Şeker ithalat kararının yayımlandığı gün limanlara şeker yüklü gemiler yanaştı!32 izlenme
FETÖ elebaşı Yunan gazetecileri ağırladı, söyleşi yarım kaldı
Kamu harcama rakamları'nda büyük artış! Müteahhitlere 15 milyar TL!
Seçim güvenliğine ilişkin endişeler sürerken SADAT Başkanı’ndan skandal paylaşım!
Cemal Enginsoy, Meclis konuşmasında Atatürk'e hakaret edenlere açtı ağzını yumdu gözünü!