ABD merkezli finans ajansı Bloomberg’in bildirdiğine göre, şirketlerin ortaklıktan çekilme kararında corona virüsü pandemisinin havayolu sektörü üzerindeki olumsuz etkisi nedeniyle beklenen kârların gecikmesi etkili oldu.
Konuyla ilgili bilgi veren bir kaynak, Limak Yatırım Holding ve Mapa İnşaat’ın, İGA Havalimanı İşletmeleri’ndeki yüzde 20’lik hisselerini satacağını açıkladı. Satış işlemlerinin sonrasında İGA’da Kalyon İnşaat yüzde 55, Cengiz İnşaat yizde 45 hisseye sahip olacak.
Kaynak ayrıca, satış sonrasında Limak'ın Türkiye'de enerji ve altyapı yatırımlarına ağırlık vermeyi amaçladığını belirtti. Haberde, işlemlerin tamamlanması için Rekabet Kurumu’nun onayının beklendiği bildirildi. Limak, Kalyon ve Cengiz konu ile ilgili yorum yapmayı reddederken Mapa İnşaat, yorum taleplerine henüz yanıt vermedi.
Anlaşması 2013’te imzalanan tartışmalı havalimanı 5 ortakla hayata geçirilmiş ve 2018’de açılmıştı. Sonrasında ise Kolin inşaat 2019’da hisselerini satarak ortaklıktan çıkmıştı. Ancak o tarihten bu yana havalimanında işler beklenildiği gibi gitmedi.
Corona virüsü pandemisi nedeniyle bu hedefler büyük darbe aldı. On yıl sonra yılda 200 milyon yolcuya çıkması planlanan havalimanının şu anda yıllık 90 milyon yolcusu bulunuyor.
Havalimanı işletmecileri, projenin 25 yıllık işletme ömrü boyunca hükümete yıllık kira bedeli olarak 22,2 milyar avro ödeyecekti.
ABD merkezli finans ajansı Bloomberg’in bildirdiğine göre, şirketlerin ortaklıktan çekilme kararında corona virüsü pandemisinin havayolu sektörü üzerindeki olumsuz etkisi nedeniyle beklenen kârların gecikmesi etkili oldu.
Konuyla ilgili bilgi veren bir kaynak, Limak Yatırım Holding ve Mapa İnşaat’ın, İGA Havalimanı İşletmeleri’ndeki yüzde 20’lik hisselerini satacağını açıkladı. Satış işlemlerinin sonrasında İGA’da Kalyon İnşaat yüzde 55, Cengiz İnşaat yizde 45 hisseye sahip olacak.
Kaynak ayrıca, satış sonrasında Limak'ın Türkiye'de enerji ve altyapı yatırımlarına ağırlık vermeyi amaçladığını belirtti. Haberde, işlemlerin tamamlanması için Rekabet Kurumu’nun onayının beklendiği bildirildi. Limak, Kalyon ve Cengiz konu ile ilgili yorum yapmayı reddederken Mapa İnşaat, yorum taleplerine henüz yanıt vermedi.
Anlaşması 2013’te imzalanan tartışmalı havalimanı 5 ortakla hayata geçirilmiş ve 2018’de açılmıştı. Sonrasında ise Kolin inşaat 2019’da hisselerini satarak ortaklıktan çıkmıştı. Ancak o tarihten bu yana havalimanında işler beklenildiği gibi gitmedi.
Corona virüsü pandemisi nedeniyle bu hedefler büyük darbe aldı. On yıl sonra yılda 200 milyon yolcuya çıkması planlanan havalimanının şu anda yıllık 90 milyon yolcusu bulunuyor.
Havalimanı işletmecileri, projenin 25 yıllık işletme ömrü boyunca hükümete yıllık kira bedeli olarak 22,2 milyar avro ödeyecekti.
Saadet Partisi Kılıçdaroğlu'nun vaadini animasyon filmi yaptı: "Görevimiz ilk tur"38 izlenme
İmamoğlu Silivri'deki savunmasını yapay zekâ videosu ile paylaştı: Bilirkişi Davası'nın son duruşmasında neler söylediği ortaya çıktı11 izlenme
Özgür Özel: "Ekrem Başkan'ın helal oylarını "çaldı" deyip tekrarladınız, 806 bin fark yediniz. 5 yıl iftira attınız 1 milyon fark yediniz. Millete kafa tutanın sonu berbat olur"14 izlenme
Özgür Özel'e yumruk atan saldırgana 8 dakikada tutuklama kararı19 izlenme
Elma ve mandalina bir yılda yüzde 300'den fazla zam gördü.21 izlenme
Üniversite tuvaletinde öğrenciye işkence!53 izlenme
Özgür Özel'den iktidara sert çıkış: "Bize karşı mertçe mücadele edilmiyor. Bizim A, B, C, Z planımız Ekrem İmamoğlu"22 izlenme
AKP'de kavga büyüyor: AKP MKYK üyesi Saray'ın danışmanına başkaldırdı27 izlenme