Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından kamuoyunda ‘Beşli Çete’ olarak bilinen şirketlere yaptırılan Gayrettepeİstanbul Havalimanı metrosunun bir kısmı ocak ayında Erdoğan tarafından açıldı.
Yapımına 2016’da başlanan ve 2018’de açılacağı ifade edilse de açılış tarihi defalarca ertelendiği için beş yıl gecikmeli olarak kullanımına başlanan metro hattı İBB’ye devredilmedi. Metro, Marmaray gibi TCDD tarafından işletiliyor.
BirGün'den İsmail Arı, Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne (CİMER) “Metro hattının İBB’ye devredilmeme” nedenini sordu. CİMER’den verilen yanıtta, “Gayrettepeİstanbul Havalimanı Metro Hattı 22 Ocak 2023 tarihinde açılışı yapılarak hizmete alınmıştır. Projenin işletmesi ilgili Cumhurbaşkanlığı Kararı gereğince TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır” denildi. Bu cevapla birlikte metro hattının Erdoğan’ın kararı ile İBB’ye devredilmediği itiraf edilmiş oldu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, Gayrettepeİstanbul Havalimanı metrosunun maliyetini önce 8 milyar 64 milyon TL olarak açıklandı. Fakat bakanlık daha sonra Cengiz, Kalyon ve Kolin İnşaat’a yaptırılan hattın bedelini güncelledi. Buna göre 37,5 kilometre uzunluğunda olan 8 duraklı projenin bedeli, 7 milyar 472 milyon TL arttı ve 15 milyar 536 milyon TL’ye yükseldi.
CHP'li isim uyardı: ‘Bu tebligatlar hükümsüz kalabilir’26 izlenme
Bütün Rize bu teyzeyi konuşuyor! 'Allah Erdoğan'a oy vermemin hesabını soracak!'46 izlenme
AKP’li vekilin kardeşinin ‘istismar’ davasında çarpıcı gelişme! Yargıtay ‘karar düzeltme’ için dosyayı istedi34 izlenme
Sigara zammının detayları belli oldu! 22 TL’nin altında sigara kalmayacak!94 izlenme
Ermenistan Başbakanı Paşinyan: Yeni bir savaşın çıkması çok muhtemel22 izlenme
Merkez Bankası’nın yeni başkanı ABD eski Büyükelçisinin yeğeni çıktı23 izlenme
İmamoğlu'na siyasi yasak, hapis cezası verilirken MHP'li başkana para cezası!31 izlenme
İzmir yangınlarında o şirket işaret edilmişti: GDZ Elektrik vergi de vermiyormuş27 izlenme